Spread the word

Not the virus.

Relaunch Your Office

Het coronavirus betekend voor velen: thuiswerken. Dankzij de digitale communicatiemiddelen en werkprocessen lijkt het thuiswerken in veel gevallen een goede oplossing. Hierbij kan de vraag ontstaan: waarom hebben we eigenlijk een kantoor? Een kantoor met veelal individuele werkplekken is al lang verleden tijd. Een modern kantoor heeft in feite nog drie functies: ontmoeten, overleggen en communiceren. Deze functies onderscheiden het moderne kantoorconcept van het traditionele. Uiteraard blijft een modern kantoor werkplekken bieden, echter zijn deze veelal flexibel. Hoe ontspannen het thuiswerken voor sommigen in eerste instantie ook leek te zijn, de mens is een groepsdier en missen veel mensen de sociale interactie op het kantoor. Hierom heeft het team van Flex Projects een Relaunch Your Office toolkit samengesteld waarin wij u helpen de omschakeling te maken naar de anderhalve-meter-samenleving en zo het kantoor gereed te maken voor een veilige terugkeer.

De Relaunch Your Office toolkit bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Plattegrond

    Een persoonlijk advies omtrent het bestaande werkplekconcept waarin wij de richtlijnen van het RIVM aanhouden. Dit advies tekenen wij uit op een plattegrond waarop ook looproutes worden voorgesteld.

  • Preventiescherm

    Op basis van het advies plaatsen wij preventieschermen van plexiglas tussen de werkplekken. Deze schermen dienen als transparante afscheiding tussen de in gebruik te nemen werkplekken. Uiteraard kunnen we ook preventieschermen toepassen in bijvoorbeeld vergaderruimtes, op ontmoetingspunten en op (ontvangst)balies.

  • Stickerpakket

    We bieden een 1,5 meter stickerpakket aan. Met de vloerstickers kan een 1,5 meter lijn uitgezet worden rondom de in gebruik te nemen werkplekken. Deze vloerbestickering helpt de bewustwording van de medewerkers en helpt om de 1,5 meter afstand te behouden. Overige stickers die in dit pakket aangeboden worden zijn stickers die de richtlijnen van het RIVM benadrukken aan zowel medewerkers als bezoekers.

  • Handdesinfectie

    We bieden een automatische handdisinfectiedispenser voor aan de wand of op een vloerzuil.  De display van deze dispenser bevat een pakkende tekst om zowel bezoekers als medewerkers te stimuleren de handen regelmatig te desinfecteren.

  • Hand-out tips

    We bieden een document met tips op basis van onderzoek en RIVM adviezen. Aan de hand van dit document kan jij er voor zorgen dat de werkvloer ook verantwoord blijft.

BEFORE

AFTER

Hoe gaan wij te werk?

Allereerst komen wij langs op locatie voor een kennismaking waarin de bestaande situatie bekeken wordt. Zo brengen we samen met u de aandachtspunten in kaart. Deze aandachtspunten kunnen bestaan uit wensen met betrekking tot een nieuwe indeling, of kunnen bijvoorbeeld knelpunten betreffen. Hierop volgt een advies welke dient als uitgangspunt voor een herindelingstekening van het kantoor. Deze tekening biedt zicht op de nieuwe indeling van werkplekken, looproutes en wachtzones volgens de meest actuele richtlijnen. Op basis van de goedgekeurde tekening stellen wij een offerte op.

Uiteraard nemen wij de coördinatie op locatie op ons om er op toe te zien dat het resultaat voldoet aan we wensen, eisen en richtlijnen. We geven u ook graag tips om de werkomgeving zo veilig mogelijk in gebruik te stellen na oplevering. Zo kan er veilig gebruik gemaakt worden van de werkomgeving door de medewerker en bezoeker.

Bent u geïnteresseerd in de Relaunch Your Office toolkit? Neem contact met ons op en wij vertellen u graag meer.